Fransk manikyr...

Då jag gör franskmanikyr på mig själv eller mina kunder använder jag mig av dessa fyra färger, den vita nr 031. en genomskinlig glittrig vit (inget nr), en rosa nr 028 och sen ett klarlack nr 080.Blir ett frächt snyggt resultat.

Steg för steg

1.
 Ta bort gamalt lack.
2. Använd först den vita för att göra den vita kanten på nageln, anntingen om du gör på fri hand eller använder dig av fransk manikyr mall, låt torka en stund innan du lägger på den glittriga.
3. Tag den vita genomskinliga glittriga och måla ett varv över allting, låt torka en stund.
4. Tag sedan den rosa nr 028 å måla ett  varv överallting, och låt torka en stund.
5. Klar lack överallting du  får en jättefin glans på nageln och så skyddar den även lackningen som du gjort.

Lycka till!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0